Emmas Dagar

Kategori: Utomlands på äventyr

Tel Aviv - Beach

Stranden i Tel Aviv som vi spenderade den allra största delen av resan på. Såå himla fin! Dock så fanns det maneter i vattnet och både jag och Julie blev brända vilket sved som in i helvete men var iallafall inte farligt. Sen fanns det typ också små fiskar som typ bet en? Så hela tiden kände man typ en hårt stick, inte så mysigt.

Room view

I'm back!! Israel var hur bra som helst. En solsemester men som ändå var annorlunda. Vi åkte just dit eftersom vi har släkt där, så jag träffade en massa släktingar speciellt sysslingar eftersom jag verkar ha cirka 200. Det kommer fler inlägg senare med bilder från stranden, staden och dagen vi spenderade i Jerusalem. Just dessa bilder var vår utsikt från vårt hotelrum. Det var så fint och man ville bara sitta ute på balkongen, men balkonger var så himla små att man knappt fick plats och det blev inte så mysigt att sitta där eftersom det bara kändes som att man skulle ramla ner eller något...

Juli 2014

Här spenderade jag en bit av julie förra året (okej, typ en vecka). Mallorca! Det var väldigt fint. Vi bodde på ett hotell med flera små stränder och de var så himla fina! Vi åkte även en dag till en annan strand och en dag åkte vi in till stan och utforskade. Det var en väldigt fin och mysig semester.

Amsterdam dag tre

Sista dagen var dåligt väder, men vi hann bara vara i stan halva dagen innan vi behövde åka till flygplatsen. Vi gick på marknad, men det var inte så kul i regnet. Sen fortsatte vi att gå runt tills vi frös för mycket och hittade ett ställe att äta lunch på innan vi begav oss till flygplatsen. Amsterdam var en mysig stad men det kändes inte som att man inte behövde stanna så mycket längre för att se allt man ville se.

"Homomonument" som är ett monument för de homosexuella som blivit dåligt behandlade pågrund av vem de älskar.

Amsterdam dag två

Andra dagen i Amsterdam var ännu soligare än den första. Vi begav oss mot en marknad som var fin men ganska ointressant, fanns inte så mycket man skulle vilja köpa. Sen gick vi bort mot en blomstermarknad som inte heller var så rolig eftersom det knappt fanns riktiga blommor utan att man mest kunde köpa frön. När vi tröttnade på marknader gick vi för att äta lunch på en så himla mysig resturang. Den log utomhus vid vattnet och maten var sååå god. Bästa jag ätit på den två-och-en-halv dagars långa resan. Vi åt lunch riktigt länge och efter det begav vi oss mot Vondelpark som var väldigt fin och mysig. Det var soligt och vi slog oss ner på gräset men stannade inte så länge eftersom jag fick fågelbajs på mig (i

Njuuuter.

Utsikten från den härliga resturangen.

Vondelpark. Full av träd, cyklister, människor och fåglar.

Stroopwaffles <3

Här log vi pågräsmattan när fågeln attackerade :-(

Amsterdam dag 1

Tänkte skriva om när jag var i Amsterdam under påsklovet. Stan var väldigt mysig förutom att cannabis osv var legalt vilket gjorde stämningen mycket sämre. Vem som helst på gatan (18+) kunde vara hög liksom... mysigt. Första dagen begav vi oss mot Anne Frank Huis för att gå på museét men när vi väl kom dit var det typ minst tre timmars kö... Nej tack. Så vi tog en kanalbåt eftersom det finns 1500 kanaler att åka genom i Amsterdam (vi åkte dock inte genom alla ha). Det var mysig och ett roligt sätt att få en överblick av staden första dagen. Turen var cirka en timme och vi kom tillbaka dit vi hoppade på och gick runt i kvarteren i närheten, bland annat i Jordaan. När vi hade gått förbi flera kanaler och över några broar satte vi oss utomhus och åt lunch. Solen strålade i ansiktet och vi satt och njöt. Efter lunch gick vi hela vägen till Van Gogh museét som också hade lite kö men ca en halv timme. Så vi stod där och museét var superfint. Alla var dock trötta efter att ha gått runt hela dagen. Tog inga bilder inne på museét men här får ni en massa andra från första dagen.

Det var väldigt mysigt att de flesta satt utanför sina hus med vänner och fikade och samtalade. Blir bra på bild också.

Blir inte så många normala bilder med Oliver i familjen haha. Fast bilderna blir mer personliga så.

Operahuset, fin fint.

Äääälskar den här bilden. *stolt fotograf* Så himla mysig och fångade helheten av Amsterdam på bild.

Ursäkta för typ 1000 bilder....

Buddha i Bangkok

Det är inte så många inlägg kvar från resan nu. Ni får ursäkta att jag har varit så seg. I alla fall, en dag gick vi för att se den guldiga buddhan så kallad "Phra Phuttha Maha Suwan Patimakon" i templet Wat Traimit. Buddhan väger 5,5 ton och är gjord helt utav guld. Både templet och buddhan var väldigt fina.

Chatuchak Bangkok

En dag åkte vi till Chatuchak market som är den största marknaden i Bangkok och jag tror det är en av den största i världen. Där fanns ALLT. De sålde allt från kattungar, hundvalpar och kattungar till tröjor, armband, badbomber, mat och dryck och allt där emellan. Vi var där nästan hela dagen tills vi inte orkade mer. Det var packat med folk och det var väldigt varmt men superkul. Vi hittade flera fina grejer.