Emmas Dagar

Tel Aviv - Beach

Stranden i Tel Aviv som vi spenderade den allra största delen av resan på. Såå himla fin! Dock så fanns det maneter i vattnet och både jag och Julie blev brända vilket sved som in i helvete men var iallafall inte farligt. Sen fanns det typ också små fiskar som typ bet en? Så hela tiden kände man typ en hårt stick, inte så mysigt.

Fjäderholmarna

En dag tog jag, Julie och Ella båten tills Fjäderholmarna tillsammans. Man hann knappt sätta sig på båten innan man skulle ställa sig upp igen då det tog typ en minut att åka dit. Så när vi var framme hittade vi ett litet avlägset berg där vi slog oss ner med picknicken vi hade förberett. Efter ett tag gick vi från berget eftersom det började åska och det såg ut som att det skulle börja regna när som helst + att ett gäng fiskmåsar halvt attackerade oss och vår mat. Så istället gick vi runt i de små söta affärerna som finns där. Senare gick vi runt ön och sedan åt Julie och Ella glass. Vi tog båten hem och när vi skulle gå hem så började det regna, of course. Liksom vad är inte en svensk sommar om det inte regnar minst en gång per dag? Ingen av oss hade paraply, men Ella hade en regnponcho som vi alla tre delade på... Ni kan ju tänka er hur det gick.

Summer songs

Good Life - One Republic

Self Inflicted - Katy Perry

Turister för en dag

I tisdags spenderade jag och Julie en heldag med Astrid och Saga på stan. Vi var turister för en dag och hade det riktigt kul. Vi träffades i Slussen och gick mot Gamla Stan där vi sedan strosade runt, köpte polaroidbilder, åt typiskt svennelunch på Vapiano och gick in i lite olika affärer. Vi begav oss mot slottet och gick inte in på museét men liksom förbi det för att sedan gå mot Kungsträdgården. Vi gick in på NK där jag faktiskt träffade bloggerskan Victoria Törnegren vilket var skitkul! Jag vågade inte gå fram först men Astrid och Julie typ puttade mig haha. Efter att vi hade gått runt en del bestämde vi oss för att vila lite och ta en glasspaus innan vi fortsatte virra runt. Vi tog sedan bussen mot Kaknestornet för att se på utsikten som var ganska fin. Det skulle dock varit finare om vädret var bättre men vi bor ju i Sverige så what to expect liksom. Efter det åkte Astrid och Saga hem efter en superbra dag. Vi hann med så mycket och hade det så kul.

Mirror pics are a must!

Polaroidkamerorna är alltid med!

Italy

Snart ska vi åka mot Arlanda Express där vi ska möta upp våra kompisar och sedan åka in mot Arlanda. Det kommer att vara sju barn + mamma och pappa. Vi har hyrt ett hus i Sicilien i en vecka där vi alla nio ska bo en vecka. När veckan är slut åker alla kompisarna hem och vi fortsätter resan i två veckor till då vi reser till Tropea och Rom! Jag har tidsinställt inlägg ungefär varannan dag men jag har med mig datorn så vi får se. Har dock ingen aning om hur internet blir men just nu är jag bara SÅ TAGGAD. Vi hörs!!!!!

Room view

I'm back!! Israel var hur bra som helst. En solsemester men som ändå var annorlunda. Vi åkte just dit eftersom vi har släkt där, så jag träffade en massa släktingar speciellt sysslingar eftersom jag verkar ha cirka 200. Det kommer fler inlägg senare med bilder från stranden, staden och dagen vi spenderade i Jerusalem. Just dessa bilder var vår utsikt från vårt hotelrum. Det var så fint och man ville bara sitta ute på balkongen, men balkonger var så himla små att man knappt fick plats och det blev inte så mysigt att sitta där eftersom det bara kändes som att man skulle ramla ner eller något...

Juli 2014

Här spenderade jag en bit av julie förra året (okej, typ en vecka). Mallorca! Det var väldigt fint. Vi bodde på ett hotell med flera små stränder och de var så himla fina! Vi åkte även en dag till en annan strand och en dag åkte vi in till stan och utforskade. Det var en väldigt fin och mysig semester.

Midsommar

Tänkte berätta om min midsommar för ett tag sedan. Vid lunch åkte familjen till mormor och morfar och kusinerna för en midsommar lunch. Det var gott och mysigt men vi hade hoppats på att äta utomhus, vilket inte hände eftersom det i princip regnade hela dagen. Men efter lunch bestämde vi oss för att gå ut och spela kubb, barnen mot vuxna. De vuxna vann... Sedan gick vi in igen och pratade och hade det mysigt. Vi barn var smått uttråkade eftersom vi inte hade sådär jättemycket att göra. Senare åkte vi alla hem till oss för en midsommar middag då vi hade fixat drinkar och grillade. Så trots det hemska vädret var midsommar väldigt mysigt.

Jag fixade drinkar åt alla hehe, champange till de vuxna och loka crush till barnen.

Juni i mobilen

Här kommer mina mobilbilder från juni! Bullbak, grönan, selfies, polaroid kameror, solnedgångar, glass, kompisar, kusinerna, promenader, sol, katter och bad.

Sommarböcker

- Fangirl

- Systrar i jeans

- Let's get lost

- Since you've been gone

På sommaren gillar jag verkligen att läsa somriga eller mer mysiga böcker så man verkligen kommer in i sommarkänslan. Här har ni tips på fyra stycken sådana. Alla är inte somriga, men alla är mysiga och medför en härlig känsla vilket är perfekt på sommaren. Har nyligen läst ut "Let's get lost" och har faktiskt inte läse "Since you've been gone" ännu, men man vet att det kommer vara en såndär härlig på när man kollar på framsidan och läser bokens handling på baksidan. Tips tips tips!

Pineapple

I går morse skulle jag och Camilla vara lite kreativa med vår frukost. Vi hade nämligen hittat en ananas på Willy's för 15 kr och tänkte liksom "why not?". Vi blev inspirerade av Bethany Mota att hälla smoothie i den. Hahahaha det var ganska roligt att göra eftersom vi bara skrattade om hur vi misslyckades hela tiden. Det blev gott även om ananasen var fult skuren (syns inte eftersom det är inuti;)) men det var väldigt kul eftersom alla youtubers gör allt sååå perfekt och så kommer vi och gör "real life" versionen. Vi cyklade till bryggan igen och badade hela dagen tills Camilla behövde åka hem. Så vi sa hejdå efter tre dygn tillsammans och nu kommer vi ses efter Israel. De tre dygnen har varit så himla roliga och mysiga och jag känner mig bara mer och mer peppad inför Italien tillsammans. Kommer verkligen bli grymt! Idag (lördag) spenderade jag dagen med familjen. Vi åkte till Erstavik och badade och åt picknick (har gjort det typ fyra dagar i rad nu, haha). Det var väldigt mysigt, men lite sämre väder idag. Nu på kvällen har jag packat eftersom vi åker imorrn! Ska bli så himla kul! Ska dock upp 04:15 imorrn... får se hur det går haha.

Summer days

Igår blev ännu en baddag. Vi cyklade till sjön, åt picknick, solade och hoppade i vattnet minst tio gånger. Verkligen en lugn och mysig dag. Sen cyklade vi hem och nu kollar vi på tredje Harry Potter filmen, Prizoner of Azkaban. Hörs!